Vzdělávací početní hra Ježek

599 

Montessori hračka „Ježek“ učí děti o jídle, předmatematických dovednostech a aritmetických znaménkách. Podporuje smyslové vnímání dítěte různými materiály a rozvíjí vytrvalost a pozornost.

Popis produktu

Početní hra „Ježek“ patří do kategorie Montessori hraček. Hra dětem nabízí měkké, na dotek příjemné ovoce a houby „sušit“ pomocí malých kolíčků a při tom se učit nové věci. Vzdělávací hra umožňuje dětem atraktivní způsob poznávání jídla a později jim zábavným a hravým způsobem pomáhá osvojit si předmatematické představy a seznámit se s aritmetickými znaménky.

Tato hra podporuje smyslové vnímání dítěte, kterému umožňuje dotýkání se prvků z různých materiálů, jako je dřevo, plsť a lano. Různé detaily zaujmou děti na dlouhou dobu, rozvíjí u nich vytrvalost a pozornost.

  • smyslové vnímání a senzorickou integraci
  • jemnou motoriku včetně špetkového úchopu
  • schopnost plánování a řízení činnosti
  • koordinaci oko-ruka i obou rukou
  • přenášení pozornosti
  • přiřazování dle barev
  • předmatematické představy
  • přiřazování množství k číslům
  • logické myšlení
  • vytrvalost
  • kreativitu
  • střídání při hře
  • dřevěnou základnu se 4 sloupky, mezi kterými je zavěšené malé lanko
  • 10 dřevěných kolíčků
  • dřevěného ježečka na zadávání úkolů
  • 6 oboustranných karet s barevnými předlohami
  • perforované barevné podložky z plsti s ovocem a zeleninou
  • podložky s číslicemi a matematickými znaménky
  • praktický bavlněný pytlík k uschování hry
  • Rozměry složené herní sady: 30 x 16 x 22 cm.
  • Průměr ježka 14 cm.
  • Rozměry kartiček s barevnými předlohami: 22,5 x 8,5 cm.
  • Rozměry ovoce a zeleniny cca 6-9 x 5-7 cm.
  • Menší děti nechte pojmenovávat ovoce a houby.
  • Nechte dětí roztřídit různé druhy ovoce a houby do skupinek.
  • Počítejte s dětmi počet prvků v jednotlivých skupinkách, následně k nim přiřaďte číslovku s příslušným číslem.
  • Malé děti nejprve naučte zavěšovat kolíčky na pevného dřevěného ježka, pak na plstěné prvky, poté na prázdnou šnůru. Teprve po osvojení výše uvedeného učte dítě zavěšovat plstěné prvky za kolíčky na šňůru.
  • Nechte děti nejdříve skládat na stole ovoce a houby dle předlohy.
  • Motoricky zdatnější děti nechtě ovoce a houby zavěšovat dle předlohy za kolíčky na šňůru.
  • Nechte dětí dávat na ježka tolik kolíčků, kolik znamená vámi ukazované/pojmenované číslo.
  • Nechtě děti na střídačku zavěšovat herní prvky na šňůru.
  • Roztřiďte zástupce jednoho druhu jídla na 2 skupiny a nechte dítě spočítat a říct, zda je v obou hromádkách stejný nebo jiný počet prvků, postupně to dělejte s libovolnými kombinacemi jakýchkoli prvků. Pokud se množství prvků liší, nechte dítě porovnat, kde a jich více a kde méně.
  • Se staršími dětmi vytvářejte příklady nejdříve na sčítání a odečítání stejných prvků, následně i různých prvků mezi sebou.
  • Děti, které mají osvojenou níže uvedenou slovní zásobu, můžete slovně vést podle barevné předlohy schované za zástěnou.
  • Starší děti mohou dávat pokyny dospělému za zástěnou, co má dělat s herními prvky – ať už zadávat počítání matematických příkladů nebo věšení prvků na zavěšenou šňůru dle instrukccí dítěte.
  • ježek
  • jablko
  • hruška
  • jahoda
  • houba
  • kolíček
  • lano/provázek
  • pytlík
  • vložit
  • vyndat
  • pověsit
  • sundat
  • odebrat
  • otočit
  • schovat
  • čísla 1-10
  • znaménka: plus/mínus/rovná se
  • pojmy více/méně/stejně
  • barvy: žlutá, zelená, modrá, červená, bílá, černá, oranžová, fialová,

Recenze a zkušenosti s našimi produkty

Související produkty

1250 

Poznejte zákonitosti vývoje a učte lépe Chcete u dětí efektivně rozvíjet ře...

1250 

Seznámíme vás s jednou z cest, jak dosáhnout správné artikulace hlásek, sla...

1250 

Echo a mušle Pracujete s dětmi, které začínají komunikovat pomocí mluvené ř...

Mgr. Petra Hrančíková, BCBA

Klinická logopedka, certifikovaná behaviorální analytička

Petra se ve své logopedické praxi věnuje dětem a dospělým s narušenou komunikační schopností. Dříve působila také jako logopedka ve stacionáři a externě jako logopedka v mateřských školách. V roce 2004 ukončila studium jednooborové logopedie na Univerzitě Palackého v Olomouci a v roce 2009 získala atestaci v oboru klinická logopedie. V roce 2021 složila mezinárodní certifikační zkoušku a stala mezinárodně certifikovaným behaviorálním analytikem. Petra je lektorkou našich webinářů.